Partner serwisu
Przestrzeń

Czechy. Po trzech latach wracają tramwaje do Jablonca nad Nysą

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
26-04-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Czechy. Po trzech latach wracają tramwaje do Jablonca nad Nysą
fot. Joakim Wahlberg, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.orgTramwaj Tatra T3 na linii Liberec-Jablonec, Jablonec nad Nysą, 2015 r.
Kończy się tramwajowa inwestycja między Libercem a Jabloncem nad Nysą. Czesi dostosowywali tory do rozstawu normalnotorowego 1435 mm. Niedługo w trasę mają wyruszyć pierwsi pasażerowie.

Serwis zdopravy.cz donosi, że trwają już prace wykończeniowe na inwestycji tramwajowej między Libercem a Jabloncem nad Nysą. Wkrótce mają nastąpić odbiory robót i zatwierdzenie linii przez Zarząd Kolei. Oznacza to, że po trzyletniej przerwie, na trasę znowu wrócą tramwaje.

– Planujemy, że wznowienie przewozów nastąpi 1 maja – mówi dla portalu zdopravy.cz Ludvík Lavička dyrektor eksploatacyjny i techniczny Przedsiębiorstwa Transportowego miast Liberec i Jablonec nad Nisou. Na razie mieszkańcy zmuszeni są korzystać z komunikacji zastępczej.

Linia tramwajowa Liberec – Jablonec nad Nysą to najdłuższa międzymiastowa linia tramwajowa w Czechach. Liczy ona 13 km. Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Miast Liberec i Jablonec nad Nysą (DPMLJ) dostosowało trasę do normalnotorowego rozstawu 1435 mm. Inwestycję podzielono na cztery odrębne zadania. Pierwszy dotyczył odcinka Kyselka – Proseč nad Nisou, Škola (1,0 km), drugi odcinka Proseč nad Nisou, Škola – Proseč nad Nisou, Vyhybna (1,4 km), trzeci dotyczył odcinka Nový Svět – Měnírna (8,5 km), zaś czwarty odcinka U Nisy – skrzyżowanie Budovatelů i Poštovní (0,7 km). Jak przekazuje czeski portal na linii odbyło się już kilka jazd próbnych tramwaju.

Inwestycja będzie kosztować około 900 milionów koron (ok. 160 mln zł). Przebudowa była skupiona przede wszystkim na całkowitej wymianie torów i dostosowaniu trasy do rozstawu 1435 mm. Prace rozpoczęto w lipcu 2021 roku. Modernizacja ostatnich odcinków rozpoczęła się dopiero wiosną 2022 r. Opóźnienie w budowie wynikało głównie z problemów z zakupem gruntów pod budowę węzła. Mimo że linia tramwajowa łączy Jablonec z Libercem od 1955 roku, to nigdy nie była gruntownie modernizowana.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódzki tunel średnicowy: Dodatkowe dwa lata na wzmacnianie gruntu

Przestrzeń

Łódzki tunel średnicowy: Dodatkowe dwa lata na wzmacnianie gruntu

Roman Czubiński 06 kwietnia 2024

Liberec wraca do koncepcji budowy tramwaju do Rochlic

Przestrzeń

Liberec wraca do koncepcji budowy tramwaju do Rochlic

Przemysław Farsewicz 24 kwietnia 2022

Czechy. Ostatnia wąskotorowa linia tramwajowa idzie do przebudowy

Przestrzeń

Zobacz również:

Łódzki tunel średnicowy: Dodatkowe dwa lata na wzmacnianie gruntu

Przestrzeń

Łódzki tunel średnicowy: Dodatkowe dwa lata na wzmacnianie gruntu

Roman Czubiński 06 kwietnia 2024

Liberec wraca do koncepcji budowy tramwaju do Rochlic

Przestrzeń

Liberec wraca do koncepcji budowy tramwaju do Rochlic

Przemysław Farsewicz 24 kwietnia 2022

Czechy. Ostatnia wąskotorowa linia tramwajowa idzie do przebudowy

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5